יליד מרוקו ודובר את השפה המקומית
בוגר בית הספר החקלאי התיכון בעין כרם.
במלחמת יום הכפורים נלחמתי במסגרת הנח"ל המוצנח כחובש וכמפקד
כיום מנהל המרכז המשולב לזקן בירושלים.
בזמן הלימודים באוניברסיטה נחשפתי לטיולים ברחבי הארץ, התלוותי לקבוצות כמאבטח וכחובש, ואז נחשפתי להדרכה דבר שמשך אותי לעשות
קורס מורי דרך ולסיימו בהצלחה.
מאז 2007 הובלתי סיורים של החברה להגנת הטבע בשלוחת מבשרת ציון, מקום מגורי.
אני מתמחה בירושלים של ימי בית ראשון ושני, נצרות ומלחמות ישראל.
קשור מאוד לבוטניקה של ארץ ישראל ועורך סיורים בנושא פריחה ופרחים בארץ.
"המטייל הנבון רוכש חוויה - והמדריך החכם יעשה הכל כדי להעצים אותה."
מורה דרך ומלווה קבוצות לחו"ל - בית הספר לתיירות של אוניברסיטת חיפה - שלוחת ירושלים.
מדריך בכיר במוזיאון ארצות המקרא
בוגר החוגים מקרא והיסטוריה של עם ישראל - האוניברסיטה העברית
אירופה - ספרד, איטליה, יוון, ישראל
אפריקה - מרוקו, מצרים
אסיה- איחוד האמירויות
נולדתי במרוקו ועליתי ארצה בילדותי אך השפה והתרבות הערבית נצרבו בעצמותיי ובליבי ומלוות אותי עד היום. חולות המדבר הזהובים ושמיים זרועי הכוכבים האינסופיים הבעירו בי סקרנות עזה ובעזרתה צברתי ניסיון וידע רב על המנטליות הערבית ומנהגיה השונים. אני בעל התמחות בהיסטוריה, גיאוגרפיה, בוטניקה ותיאולוגיה ומשלבם במסגרת הטיולים של פגסוס. עולם האסלאם נולד ופרח בסביבת המדבר, נוף המוכר לנו מסיפורי אבות האומה שלנו. מקום בו הכבוד והעזרה לזולת זוכים להערכה רבה. הקשר ההדוק בין עם ישראל לאסלאם בא לידי ביטוי במסורות התנכיות הרבות שנכנסו לקוראן. היהדות והאסלאם מקורם בשבטים נודדים המתנחלים באיזורים שונים ברחבי המזרח התיכון, לשני העמים: הערבים והיהודים, שפה דומה הנשענת על מקור משותף. איחוד האמירויות, הנמצא בליבו של העולם בו נוצר האסלאם, מתאפיין בנוף המדברי עוצר נשימה. לאיחוד האמירויות ולישראל יש הרבה מן המשותף. אנחנו והם הפרחנו מדינות שהייתה בהן שממה. עוד משותף הוא מגוון התרבויות בכל מדינה. מגוון אנושי שהגיע ממקומות שונים ברחבי העולם. באיחוד האמירויות מתוך כעשרה מיליון תושבים,
כשמונה וחצי מיליון הם מהגרי עבודה. כמעט כמו בישראל. לישראלים יש סקרנות רבה לפגוש את התרבות, הנופים והאנשים באיחוד האמירויות, שבחוכמתם
איחדו שבע אמירויות קטנות, בדרך כלל, למעצמה אזורית אחת גדולה וחשובה. ואני בטוח שהסקרנות היא הדדית ועיקרה לפגוש עולמות חדשים ואת המרקם האנושי שהביא את שתי המדינות עד הלום. חוויות הטיול בעיניי, היא כמו כל סיפור טוב שמכיל בתוכו מספר רבדים ובשביל להבין את התמונה המלאה חייבים לגלות בקיאות בנושאים שונים. אני מאמין שהקשר האישי בין המדריך למטייל הוא חלק מהותי בכל טיול, המטייל הנבון רוכש חוויה - והמדריך החכם יעשה הכל כדי להעצים אותה.
אין לי ספק שאיחוד האמירויות מציע לנו נופים מרהיבים, ניגודים בין תנאי המדבר הצחיח לאורבניזציה בתפארתה, אטרקציות יוצאות דופן, תנאי אירוח ברמה שלא נראתה ואנשים חמים לבביים ומאירי פנים.
לכל הטיולים המאורגנים באיחוד האמירויות
חווית המטיילים שבאים עם דעות אחרות על מרוקו ולהפתעתם מגלים מדינה שונה לחלוטין. מרגש לראות את השינוי במחשבה וביחס של המטיילים לתרבות הקרובה כל כך אלינו מצד אחד, בחלק מאורח החיים במרוקו והשוני מצד שני, בין החיים בארץ ישראל לחיים במרוקו. הניגוד החריף והדומה יוצרים חוויה חושים עצומה המצטרפת לנופים, לאוכל, לאורח החיים ולשרידי קהילה היהודית המפוארת בעבר והדלות שלה בהווה.
הוראת דרך היא מקצוע מרתק.
כל סיור הוא חוויה לימודית, מנטלית ורוחנית. עבורי כמדריך, ועבור משתתפי הסיור.
בכל הדרכה משולבים תחומים וערכים שאני מחובר אליהם ומוקיר אותם.
ההיבט הגיאוגרפי ואהבת הארץ, היכרות עם הטבע בישראל, תולדות העם היהודי וקורותיו, היכרות עם העמים שחיו באזורנו בעבר והמדינות הסובבות אותנו בהווה, הבנת התהליכים המדיניים, החברתיים וההיסטוריים שהביאו אותנו עד הלום.
בכל סיור, נוגעים בתנ"ך, בהיסטוריה היהודית והאזורית ובמרקם האנושי שיצר את היצירה המופלאה "ארץ ישראל".
רואים את הצמחיה ומתבשמים מריחה ומריח הסיפורים והאגדות האופפות את רוב צמחי ארץ ישראל. שומעים על הגיאולוגיה של המקום בו מסיירים ועל הסיבות המייחדות את מקום ההדרכה.
כמות ההמלצות הן אינן מדד לטיבו של מדריך אלא איכותן. שימו לב שכל מדריך בין אם הוא מדריך בתחילת דרכו או בין אם מדריך של 20 שנה, הוא מדריך איכותי, בהתאם למטענו האישי וכמובן לזיהוי שלו עם עקרונות פגסוס עליהם אנו שוקדים, מלווים ומכווינים כל מדריך המוציא טיול בפגסוס.
המלצות מטיילים מהעבר הן כלי חשוב למטייל, אך היותר חשוב הוא יכולתה של פגסוס להכווין את מדריכיה בין אם מנוסים יותר או בין אם מלאי אנרגיות יותר וכו'...
בפגסוס כל מדריך היוצא לטיול בהתיחסותו הוא כאילו ומדריך את טיולו הראשון!
מי כתב את התנ"ך - חלק א':
מי כתב את התנ"ך - חלק ב':